Íme néhány tipikus hiba, amelyekre érdemes odafigyelni a gyakorlatban.
#1 Túl hosszú vásárlási procedúra
Ha vevőinknek bonyolult, hosszú és átláthatatlan navigáción keresztül biztosítjuk a vásárlást, biztosan el fog menni a kedve tőle, és ott hagyja az egészet. Ezt nem akarhatjuk. Ma az egyszerűség és a könnyed felhasználói élmény a menő, ettől lesz sikeres a webshopunk.
#2 Ki az eladó?
Gyakran látok olyan webshopokat a neten bóklászva, ahol minden rendben van, egyedül azt nem tudom megállapítani, hogy kitől fogok vásárolni. Emiatt bizalmat vesztek és meggondolom, hogy valóban leadom e a rendelést. Azok a webáruházak, ahol az eladó vállalja az arcát és érződik ezáltal, hogy foglalkozik vásárlóival, sokkal nagyobb eredményt tud elérni, mint azok, akik csak száraz termékeladást bonyolítanak le.
#3 Hol tudlak elérni?
A másik kiemelten fontos dolog ehhez kapcsolódóan, hogy mindig jól látható helyre tegyük ki az elérhetőségeinket, amelyeken tényleg utol tudnak érni a vásárlók, ha kérdésük támad. Nincs annál bosszantóbb, ha szeretnénk vásárolni, de nem tudunk és ráadásul az eladó sem elérhető a megadott időpontban. Tuti, hogy otthagyom a shop-ot ebben az esetben.
#4 Keresés …
Ha egy olyan webshoban nézelődünk, ahol rengeteg termék van és szeretnénk könnyen rátalálni az általunk kívánt dologra, rendkívül fontos, hogy egy szuper termék kereső, vagy szűrő legyen a segítségünkre. E nélkül lehet, hogy megunja majd a látogató a böngészést.
#5 Képek, design
Ha termékeket adunk el, talán az egyik legfontosabb, hogy a hozzárendelt képek kifogástalan minőségűek legyenek. Ez egy bizalom építő tényező és rendszerint elbuknak rajta a webshop tulajdonosok. Ma már egy iPhone is szuper képet csinál, de ha gagyi a beállítás, vagy a fényviszonyok nem megfelelőek, akkor eszméletlenül amatőr lesz a termék képünk. Inkább bízzuk profira az ilyesmit.
Ezen felül még rengeteg dolog befolyásolhatja egy webáruház sikerét, de úgy gondolom, hogy érdemes ezeknél a pontoknál kezdeni.